Timemanagement @Work II

In de module @Work II kregen we de opdracht om met een groep, bestaande uit vijf personen een groepsrapport te maken. Dit groepsrapport was een objectieve analyse over hoe Management Assistants in het werkveld omgaan met verschillende leerresultaten en vaardigheden, bekwaamheden die nodig zijn in het bedrijfsleven.

Wat ik zelf het moeilijkste vond aan de opdracht is omgaan met tijd en deze goed spenderen. Mijn twee kijkstages die ik liep bij X-Care en bij TVD waren goed en op tijd verlopen maar toch slaagde ik er in om op het laatste nippertje de gevraagde data van de bedrijven en de MA’s door te geven/ up te loaden naar het algemene bestand in Leho.

Tijdens de lessen door en tijdens de opdracht zelf werd er van ons verwacht om een timetable te maken en die zo goed mogelijk proberen op te volgen. Ik merk dat dit wel helpt want zo werd ik er iedere keer aan herinnerd om te werken aan de opdracht of om deadlines af te werken.

Meestal laat ik me begeleiden door de druk van een deadline en krijg ik de opdracht dan op tijd af, maar wat me wel hielp is de druk van de medestudenten. Die me wat ‘opjagen’ bij wijze van spreken, maar ik zie dat niet als iets vervelend maar eerder als behulpzaam. Want daardoor krijg ik een duwtje in de rug om zo verder te werken en rapper aan een eindresultaat te komen.

Ook hebben we vaak samen moeten komen buiten de lessen om zo samen te discussiëren over hoe we het rapport verder gingen aanpakken, ook dit is een teken van timemanagement want je moet de tijd vinden en plannen om vijf mensen samen te krijgen tussen lessen en andere activiteiten in.

Uit deze module heb ik geleerd dat indeling van tijd van groot belang is. Niet alleen op de schoolbanken maar ook tijdens de kijkstages op het werkveld en in het dagdagelijkse leven.

In bijlage staat mijn planning van de voorbije weken die ik heb gebruikt om te werken aan de groepsopdracht.

Timemanagement @Work II

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *